Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Bekijk onze privacy policy

 

Mijn persoonlijke ontwikkeling

"Je moet je doelgroep bepalen."

Een tip die ik vaak kreeg toen ik startte met mijn bedrijf. Ik kon er destijds weinig mee, want ik wilde op dat moment nog geen keuze maken. Hoe wist ik nu, zonder te hebben ervaren, welke doelgroep bij mij paste? En wat als ik mijn doelgroep had bepaald, mocht ik dan iemand die erbuiten viel niet coachen?

Een doelgroep heb ik dus niet bepaald. Ik ben gewoon gestart met iedereen te coachen die daar behoefte aan had.

Toch viel mij een tijd terug op dat mijn doelgroep zich in de afgelopen 4 jaar onbewust gevormd heeft. 90% van mijn kandidaten is tussen de 25 en 45 jaar. Ondanks of misschien wel dankzij ons leeftijdsverschil voelen we elkaar goed aan en leren we van elkaar.

Ik leer van mijn doelgroep dat je vooral niet moet blijven afwachten tot er (misschien) iets gaat gebeuren. Nee, zij nemen zelf initiatief en durven stappen te zetten en voor zichzelf te kiezen. Zij zorgen zelf voor de verandering en laten dat niet afhangen van hun werkgever of anderen.

Terwijl ik pas na 25 jaar werken ontdekte dat ik zelf de regie kon nemen, als ik iets wilde veranderen. Andersom deel ik mijn loopbaan ervaringen met ze en leer ik ze het gesprek aan te gaan en hun doelen te bereiken.

Het voortdurend van elkaar leren, zorgt ervoor dat we ons persoonlijk blijven ontwikkelen.